PELAWAT

INFO BARU

KEMASUKAN PROGRAM LINCOLN UNIVERSITY COLLEGE!! PENGAMBILAN 2021 BERMINAT HUBUNGI: 010-2360709 (𝓔𝓷.𝓒𝓱π“ͺ𝓢𝓼𝓾𝓡) PENGAMBILAN 2022 DIBUKA SEKARANG. HUBUNGI: 010-2360709 (𝓔𝓷.𝓒𝓱π“ͺ𝓢𝓼𝓾𝓡) DAFTAR

Thursday 5 November 2015

Graduan Kolej Saito cemerlang

PENTING!! Untuk mendapatkan maklumat Penuh sila Hubungi En.Shamsul Di talian 012-9182920. sms ke 0129182920


Graduan Kolej Saito cemerlang


SERAMAI 412 pelajar menerima diploma masing-masing pada majlis Konvokesyen Kolej Saito, Petaling Jaya, baru-baru ini.


ULANG tahun ke-25 Kolej Saito, Petaling Jaya, Selangor tahun ini diraikan dengan penuh bersejarah apabila mencatatkan jumlah graduan paling ramai pada upacara konvokesyen yang berlangsung baru-baru ini.
Seramai 412 pelajar kolej tersebut menerima diploma dalam pelbagai jurusan seperti Reka Bentuk Kreatif, Reka Bentuk Grafik, Seni Reka Dalaman, Reka Bentuk Multimedia, Pengurusan Keselamatan dan Teknologi Maklumat Perniagaan.
Dalam ucapan perasmian istiadat konvokesyen tersebut, Pengarah Eksekutif Kolej Saito, Datuk Mustapha Abdul Hamid mencabar graduan baharu supaya melakukan perubahan, kreatif dan belajar bersungguh-sunguh.
"Matlamat utama kami adalah mendidik dan membentuk pelajar menjadi insan yang berguna sekali gus menarik minat pihak industri. Selain itu, melahirkan para pelajar yang mempunyai pelbagai kemahiran, cekap, yakin dan kreatif.
"Kami berbangga dengan kejayaan yang dicipta malah graduan Saito amat dihormati atas keupayaan teknikal dan kesediaan mereka untuk memasuki alam pekerjaan," ujar Mustapha.
Pada upacara konvokesyen tersebut, Grace Chia Choi Hoong menerima Anugerah Pengerusi manakala Chan Yuen Yin, Pang Si Yu, Lee Kok Siong dan A. Sumathi menerima anugerah atas prestasi cemerlang dalam projek akhir masing-masing.
Selain itu, enam pelajar turut menerima Anugerah Pelajar Terbaik.
Mereka terdiri daripada Loh Kiang Peng (Sijil Reka Bentuk Kreatif), Cedric Cha Jyoong (Diploma Rekaan Grafik), Lee Kok Siong (Diploma Reka Bentuk Multimedia), Grace Chia Choi Hoong (Diploma Seni Reka Dalaman), Mohd. Halim Haron (Diploma Pengurusan Keselamatan) dan S. F. Jacyita (Diploma Teknologi Maklumat Perniagaan).
Tidak ketinggalan, seramai 26 pelajar dipilih bagi menerima hadiah berupa buku yang ditaja oleh International Business Machines Corp., Evo Pictures, Musework, Sungei Wang Plaza Management Corporation dan Monster Interactive.
"Kami sedang menaik taraf sistem pengurusan kolej bagi membolehkan perkongsian maklumat antara semua jabatan dan pelajar menjadi lebih efektif. Ia juga bertujuan mewujudkan persekitaran kerja dan pembelajaran yang lebih sinergi," jelas Mustapha.
Difahamkan, pendaftaran pelajar di Kolej Saito meningkat sepanjang beberapa tahun lepas. Mustapha menjangkakan bilangan pelajar di kolej itu akan meningkat kepada 3,000 orang menjelang tahun 2015.

No comments:

Popular Posts