PELAWAT

INFO BARU

KEMASUKAN PROGRAM LINCOLN UNIVERSITY COLLEGE!! PENGAMBILAN 2021 BERMINAT HUBUNGI: 010-2360709 (𝓔𝓷.𝓒𝓱π“ͺ𝓢𝓼𝓾𝓡) PENGAMBILAN 2022 DIBUKA SEKARANG. HUBUNGI: 010-2360709 (𝓔𝓷.𝓒𝓱π“ͺ𝓢𝓼𝓾𝓡) DAFTAR

Friday 20 May 2016

Tarikh-Tarikh Penting Sesi Akademik 2016/2017





Tarikh-Tarikh Penting Sesi Akademik 2016/2017

  • Hebahan Keputusan Kemasukan Ke UA/Politeknik Premier (Calon lepasan SPM/Setaraf) Mulai 09 Mei 2016.
  • Hebahan Keputusan Kemasukan Ke Politeknik Konvensional/METrO, Kolej Komuniti dan ILKA(Calon Lepasan SPM)Mulai 23 Mei 2016
  • Permohonan Rayuan (Calon Lepasan SPM/Setaraf) Mulai 30 Mei 2016 
  • Hebahan Keputusan Rayuan (Calon Lepasan SPM/Setaraf) Mulai 06 Jun 2016 

Secara kesimpulannya, penantian calon-calon lepasan SPM yang memohon ke UPU akan berakhir selepas bulan Jun 2016 selepas keputusan Rayuan UPU diumumkan kepada mereka yang membuat rayuan. Pastinya ramai yang akan membuat rayuan. Betul?.

Kepada yang berjaya, Tahniah diucapkan dan pastikan anda telah memilih kursus yang sememangnya menjadi minat anda dan bukannya hanya sekadar mengikut rakan-rakan atau kemahuan ibu-bapa. Masa depan anda bergantung kepada apa yang anda lakukan pada hari dan ketika ini.

Kepada yang tidak berjaya, pasti akan sentiasa mendengar suara-suara halus dalam sanubari pelbagai pertanyaan seperti berikut: 

" Kenapa aku tidak diberi peluang? "  
"Kenapa member yang dapat hanya 3A dapat masuk U, aku yang 5A tak dapat? "

"Kenapa pulak dapat program yang aku tidak minat, pilihan ke 5 pulak tu.? "

Dan pastinya banyak lagi pertanyaan yang bermain di minda dan rasa kecewa mula menjelma dek kerana merasakan telah menghampakan harapan ibu-bapa. Lagi-lagi kalau sekiranya dapat ibu-bapa yang suka membanding-bandingkan kita dengan anak jiran, anak sedara, anak kawan2 dia dan sebagainya. 

Adakah peluang anda terus tertutup? pasti jawapannya tidak, kerana dengan adanya peluang kedua di IPTS-IPTS yang menjalankan program usahasama atau kerjasama. 
  1. Apakah dia peluang kedua tersebut?
  2. Mahal ke Kos pengajiannya?
  3. Apa keistimewaan tambahan yang ada?
  4. Bila Kemasukkannya?
Bagi adik-adik yang masih merasakan bahawa di mana ilmu itu dituntut adalah sangat penting berbanding dengan Ilmu yang dituntut itu sendiri, perlu memikirkannya semula kerana, lagi kita menunggu sesuatu yang masih tidak pasti (UPU) lagi kita membuang masa yang sepatutnya boleh kita terus gunakan dengan menuntut ilmu.

Baiklah, untuk menjawab persoalan kenapa anda Gagal Permohonan UPU. Bolehlah menonton video ini. 



Antara sebab kegagalan itu ialah: 
  1. Memilih program tidak mengikut kelayakkan khas program.
  2. Gagal pada sesi temuduga.
  3. Merit tidak mencukupi.
Boleh juga dikatakan, Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk anda, bukan rezeki anda untuk melanjutkan pengajian dalam bidang tersebut.

PENTING!! Untuk mendapatkan maklumat Penuh sila Hubungi En.Shamsul Di talian 012-9182920. sms ke 0129182920

No comments:

Popular Posts